• Creating a World Without Poverty

  • How Social Business Can Transform Our Lives
  • Autor: Muhammad Yunus
  • Sprecher: Patrick Lawlor
  • Spieldauer: 10 Std. und 14 Min.
  • Ungekürztes Hörbuch
  • Erscheinungsdatum: 16.01.2008
  • Sprache: Englisch
  • Anbieter: Blackstone Audio, Inc.
  • 4 out of 5 stars 4,0 (3 Bewertungen)

Inhaltsangabe

While free markets have brought positive change, traditional capitalism cannot solve problems of inequality and poverty because of its view of people as solely profit-driven. In fact, humans have other drives and passions, including spiritual, social, and altruistic. Welcome to the world of social business, where the creative vision of the entrepreneur is applied to today's most serious problems: feeding the poor, housing the homeless, healing the sick, and protecting the planet. Creating a World Without Poverty tells the stories of some of the earliest examples of social businesses, including Yunus' own Grameen Bank. It reveals the next phase in an economic and social revolution that is already underway and in the worldwide effort to eliminate poverty by unleashing the productive energy of every human being.
©2007 Muhammad Yunus (P)2008 Blackstone Audio, Inc.
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 23,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 23,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Kritikerstimmen

"The influential economist and winner of the 2006 Nobel Peace Prize outlines his vision for a new business model that combines the power of free markets with the quest for a more humane world." ( Bookseller)
Mehr anzeigen Weniger anzeigen
Es gibt noch keine Rezensionen