Inhaltsangabe

Much of the conventional wisdom about damage control and crisis PR is self-serving, self-congratulatory, self-deceiving, and flat out wrong. And no one knows it better than Eric Dezenhall and John Weber, who have helped countless companies, politicians, and celebrities get out of various kinds of trouble.
If you're facing a lawsuit, a sex scandal, a defective product, or allegations of insider trading, other PR experts will tell you to stay positive, get your message out, and everything will be just fine. But happy talk doesn't help much during a real crisis, and it's easy to lose sight of your real priorities. In a trial, for instance, you might want the whole world to think you're a wonderful person, but all that matters is whether 12 jurors think you're guilty.
Dezenhall and Weber are especially dismayed by flacks who compare every problem to the famous Tylenol/cyanide episode of 1982: supposedly proof that making nice, admitting fault, and taking immediate corrective action is all you need to do. In reality, Tylenol's situation was nothing like the typical corporate crisis.
The authors share many powerful lessons, including:



The difference between a nuisance, a problem, and a crisis
When you can't get them to like you, get them not to attack you
It's not about facts; it's about symbols
The best case studies are the ones you'll never hear about
Good deeds won't position you out of the line of fire

Damage Control will reveal what works, what doesn't, and how to really survive a career-threatening situation. It will be the definitive book on this subject for years to come.
©2007 Eric Dezenhall and John Weber (P)2007 Gildan Media Corp
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 23,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 23,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Kritikerstimmen

"This is mandatory listen for any corporate person who is facing a gut-wrenching crisis now or is likely to one day: which of course means just about everybody." (Stanley Bing, author and Fortune columnist)
Mehr anzeigen Weniger anzeigen
Es gibt noch keine Rezensionen