Inhaltsangabe

Over the last two decades, a new type of song has emerged. Today's hits bristle with "hooks", musical burrs designed to snag your ear every seven seconds. Painstakingly crafted to tweak the brain's delight in melody, rhythm, and repetition, these songs are industrial-strength products made for malls, casinos, the gym, and the Super Bowl halftime show. The tracks are so catchy and so potent that you can't not listen to them.
Traveling from New York to Los Angeles, Stockholm to Korea, John Seabrook visits specialized teams composing songs in digital labs with novel techniques, and he traces the growth of these contagious hits from their origins in early '90s Sweden to their ubiquity on today's charts. Featuring the stories of artists like Katy Perry, Britney Spears, and Rihanna as well as expert songsmiths like Max Martin, Ester Dean, and Dr. Luke, The Song Machine will change the way you listen to music.
©2015 John Seabrook. Recorded by arrangement with W.W. Norton & Company, Inc. (P)2015 HighBridge, a division of Recorded Books
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 26,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 26,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Kritikerstimmen

"This is a fascinating tale about an amazing phenomenon: how hits get made. John Seabrook combines a love of music and an appreciation for personalities to take us on a starry journey from Stockholm and London to New York and Orlando showing how creativity gets discovered, polished, and packaged. His book is a triumph of great writing and reporting, and the lessons reverberate far beyond the world of music." (Walter Isaacson, author of The Innovators and Steve Jobs)
"Beneath the surface of today's pop music lies an industrial process as rigorous and bizarre as the one perfected by McDonald's. Seabrook shows what it takes to make a hit in a book that's beautifully written, revelatory, funny, and full of almost unbelievable details." (Eric Schlosser, author of Fast Food Nation and Command and Control)
"Anyone who wants to understand how the clash of cultures has shaped what we listen to should read this important book. John Seabrook has a marvelous ear for language - and perfect pitch when it comes to music journalism." (Bob Spitz, author of The Beatles: The Biography)
Mehr anzeigen Weniger anzeigen
Es gibt noch keine Rezensionen