Inhaltsangabe

Every marketer tells a story. And if they do it right, we believe them. We believe that wine tastes better in a $20 glass than a $1 glass. We believe that an $80,000 Porsche Cayenne is vastly superior to a $36,000 VW Touareg, which is virtually the same car. We believe that $225 Pumas will make our feet feel better, and look cooler, than $20 no-names... and believing it makes it true. Successful marketers don't talk about features or even benefits. Instead, they tell a story. A story we want to believe.
This is a book about doing what consumers demand; painting vivid pictures that they choose to believe. Every organization, from nonprofits to car companies, from political campaigns to wineglass blowers, must understand that the rules have changed (again). In an economy where the richest have an infinite number of choices (and no time to make them), every organization is a marketer and all marketing is about telling stories.
Marketers succeed when they tell us a story that fits our worldview, a story that we intuitively embrace and then share with our friends. Think of the Dyson vacuum cleaner or the iPod.
But beware: If your stories are inauthentic, you cross the line from fib to fraud. Marketers fail when they are selfish and scurrilous, when they abuse the tools of their trade and make the world worse. That's a lesson learned the hard way by telemarketers and Marlboro.
This is a powerful book for anyone who wants to create things people truly want as opposed to commodities that people merely need.
©2005 Seth Godin (P)2005 Audible, Inc.
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 21,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 21,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Kundenrezensionen

Hilfreichste
3 out of 5 stars
Von Samuel Wetzel Am hilfreichsten 07.10.2017

Not too good

Interessting to listen to but eventually you won't leave with any new knowledge. Would not reccommand.

Mehr anzeigen Weniger anzeigen
Alle Rezensionen anzeigen