Inhaltsangabe

In today’s ultra-competitive world, the average supermarket has 40,000 brand items on its shelves. Car shoppers can visit the showrooms of over twenty auto makers. Differentiating products today is more challenging than at any time in history, yet it remains a key to a company’s survival.
In Differentiate or Die, best-selling author Jack Trout takes marketers to task for taking the easy route of high-tech razzle-dazzle and sleight of hand instead of marketing their product’s uniquely valuable qualities. He examines successful differentiation initiatives—from giants like Wal-Mart to tiny Trinity College—to determine why some succeed and some fail. The author outlines the many ways to achieve differentiation, while also warning of how difficult it is to achieve differentiation by being creative, cheap, customer oriented, or quality driven, things that your competitor can do as well.
Jack Trout is president of Trout & Partners, a marketing firm with offices in thirteen countries and a client list that includes AT&T, IBM, Sears, Merrill Lynch, and other Fortune 500 companies. He was the first to popularize the idea of “positioning” products in the minds of consumers. He is a sought-after speaker and the author of numerous marketing classics.
Steve Rivkin, the coauthor of The New Positioning and The Power of Simplicity, is head of his own communications consulting firm, whose clients include Kraft Foods, Olin Corporation, and Horizon Health System. He is based in Glen Rock, New Jersey.
©2000 Jack Trout (P)2001 Blackstone Audiobooks
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 22,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 22,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Kritikerstimmen

" Differentiate or Die differentiates itself on the groaning marketing bookshelf with its lucid prose, its clear vision of the future marketplace…and its sensible solutions for surviving the frenzied competition we’re sure to find there." (Dan Rather, CBS News)
"What I like about Differentiate or Die is the book’s emphasis on the power of logic, simplicity, and clarity—getting to the essence of a problem. In Silicon Valley, attributes like that can make the difference between having lunch and being lunch." (Scott McNealy, CEO, Sun Microsystems, Inc.)
Mehr anzeigen Weniger anzeigen
Es gibt noch keine Rezensionen