The Big Moo

  • von Seth Godin, The Group of 33
  • Sprecher: Seth Godin
  • 3 Std. 42 Min.
  • ungekürztes Hörbuch

Beschreibung

Most organizations are stuck in a rut. On one hand, they understand all the good things that will come with growth. On the other, they're petrified that growth means change, and change means risk, and risk means death. Nobody wants to screw up and ruin a good thing, so most companies (and individuals) just keep trying to be perfect at the things they've always done.In 2003, Seth Godin's Purple Cow challenged organizations to become remarkable: to drive growth by standing out in a world full of brown cows. It struck a huge chord and stayed on the Business Week best seller list for nearly two years. You can hear countless brainstorming meetings where people refer to purple cows and say things like, "That's not good enough. We need to create a big moo!"But how do you create a big moo, an insight so astounding that people can't help but remark on it, like digital TV recording (TiVo) or overnight shipping (FedEx), or the world's best vacuum cleaner (Dyson)? Godin worked with 32 of the world's smartest thinkers to answer this critical question. And the team, with the likes of Tom Peters, Malcolm Gladwell, Guy Kawasaki, Mark Cuban, Robyn Waters, Dave Balter, Red Maxwell, and Randall Rothenberg on board, created an incredibly useful audiobook that's fun to listen to and perfect for groups to share, discuss, and apply.The Big Moo is a simple audiobook in the tradition of Fish and Don't Sweat the Small Stuff. Instead of lecturing you, it tells stories that stick to your ribs and light your fire. It will help you to create a culture that consistently delivers remarkable innovations.

weiterlesen

Das könnte Ihnen auch gefallen:

Hörerrezensionen

Hilfreichste

Locker-leichte Denkanstöße

Seth Godin ist ja bekannt für einprägsame Marketing-Weisheiten und den etwas anderen, frischen Ansatz, wie er an 'den Kunden' herangeht. In The Big Moo findet sich nichts, was man nicht auch aus Purple Cow kennen würde, aber auf wirklich eingängige Weise verpackt und präsentiert. Hintergrund des Buches ist die Idee, mit der 'Gruppe der 33' namhafte und originelle Köpfe der Szene zusammenzupacken und so immer neue kreative Ansätze gemeinsam zu entwickeln. So findet sich also mit Tom Peters, Malcolm Gladwell und vielen anderen die Crème de la Crème versammelt.

In kurzen, voneinander unabhägigen Geschichten werden Lehrsätze, Denkanstöße und kleine Praxisbeispiele vorgetragen und interpretiert -- simpel, lebendig, grundlegend und immer wieder für ein Aha-Erlebnis gut. Perfekt für eine kleine Zwischendurch-Auffrischung des Wissens um diesen außergewöhnlichen Marketing-Ansatz geeignet und deshalb immer wieder hörbar!
Lesen Sie weiter...

- Rita Dietl

Weitere Infos zum Hörbuch

  • Erscheinungsdatum: 02.12.2005
  • Verlag: Audible Studios