The Vagina Monologues

  • von Eve Ensler
  • Sprecher: Eve Ensler
  • 1 Std. 45 Min.
  • ungekürztes Hörbuch

Beschreibung

A poignant and hilarious tour of the last frontier, the ultimate forbidden zone, The Vagina Monologues is a celebration of female sexuality in all its complexity and mystery. Hailed as the bible for a new generation of women, it has been performed in cities all across America and at hundreds of college campuses, and has inspired a dynamic grassroots movement - V-Day - to stop violence against women. Witty and irreverent, compassionate, and wise, Eve Ensler's Obie Award-winning masterpiece gives voice to real women's deepest fantasies and fears, guaranteeing that no one who hears it will ever look at a woman's body, or think of sex, in quite the same way again."I am so pleased to present this just-recorded audio edition of my play for people to hear in America and around the world," Ensler said. "Often during my travels performing and in discussions about The Vagina Monologues, many people have asked me to make a recording so that they could listen to it again and again. With the online introduction coming just before V-Day 2001, it also means a lot to me that the audible.com sales of The Vagina Monologues will help support the expanding movement to stop violence against women."Hear an Interview with Eve Ensler!

weiterlesen

Kritikerstimmen

"Spellbinding, funny, and almost unbearably moving...it is both a work of art and an incisive piece of cultural history, a poem and a polemic, a performance and a balm and a benediction." (Variety)

weiterlesen

Das könnte Ihnen auch gefallen:

Hörerrezensionen

Hilfreichste

Enttäuschend

Nach dem ganzen Hype in den Medien und den Shows auf der Bühne (die ich verpaßt habe) wollte ich mir endlich auch mal anhören, ob es den ganzen Aufruhr überhaupt wert ist. Bedauerlicherweise muß ich sagen: für Deutsche nicht!
Die Show ist ganz wundervoll für verklemmte Kulturen - allen voran die prüden US-Amerikaner - aber nicht für aufgeklärte Deutsche. Viel Neues habe ich nicht erfahren, es war nur mäßig interessant; und eigentlich konnte man über soviel Unwissenheit und Ignoranz in Amerika auch nur den Kopf schütteln. Aber ich gebe zu: für die Aufklärung auf der anderen Seite des Atlantik ein großer und wichtiger Schritt, für den die Zeit längst überfällig war wie ich bei meinem langen Aufenthalt dort festgestellt habe.
Fazit: für mich persönlich - und wahrscheinlich auch für die meisten meiner Landsleute - enttäuschend, für US-Amerikaner eine Offenbarung!
Lesen Sie weiter...

- museion

Weitere Infos zum Hörbuch

  • Erscheinungsdatum: 25.01.2001
  • Verlag: Random House Audio