Inhaltsangabe

How does the brain generate a conscious thought? And why does so much of our knowledge remain unconscious? Thanks to clever psychological and brain-imaging experiments, scientists are closer to cracking this mystery than ever before. In this lively book, Stanislas Dehaene describes the pioneering work his lab and the labs of other cognitive neuroscientists worldwide have accomplished in defining, testing, and explaining the brain events behind a conscious state. We can now pin down the neurons that fire when a person reports becoming aware of a piece of information and understand the crucial role unconscious computations play in how we make decisions. The emerging theory enables a test of consciousness in animals, babies, and those with severe brain injuries.A joyous exploration of the mind and its thrilling complexities, Consciousness and the Brain will excite anyone who is interested in cutting-edge science and technology and the vast philosophical, personal, and ethical implications of finally quantifying consciousness.
©2014 Stanislas Dehaene (P)2014 Tantor
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 31,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 31,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Es gibt noch keine Rezensionen