Inhaltsangabe

We think of science as a way of discovering certainty in an unpredictable world; experiments are designed to objectively measure cause and effect. Yet science often produces more new questions than answers, and all scientific theories can change with new and better observations. Scientific philosophers say that "objective" observations actually depend heavily on the observer's intuition and point of view. This audio presentation explores the power and limitations of this special type of knowledge called science. The Science and Discovery series recreates one of history's most successful journeys: 4,000 years of scientific efforts to better understand and control the physical world. Science has often challenged and upset conventional wisdom or accepted practices; this is a story of vested interests and independent thinkers, experiments and theories, change and progress. Aristotle, Copernicus, Kepler, Galileo, Newton, Darwin, Einstein, and many others are featured.
Don't miss the rest of the Science and Discovery series.
(P)1993 Carmichael and Carmichael, Inc. and Knowledge Products
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 15,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 15,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Es gibt noch keine Rezensionen