Inhaltsangabe

In Rapt, acclaimed behavioral science writer Winifred Gallagher makes the argument that the quality of your life largely depends on what you choose to pay attention to and how you choose to do it. Gallagher grapples with provocative questions - Can we train our focus? What's different about the way creative people pay attention? Why do we often zero in on the wrong factors when making big decisions? - driving us to reconsider what we think we know about attention.
As suggested by the expression "pay attention," this cognitive currency is a finite resource that we must learn to spend wisely. In Rapt, Gallagher introduces us to a diverse cast of characters - artists and ranchers, birders and scientists - who have learned to do just that and whose stories are profound lessons in the art of living the interested life.
No matter what your quotient of wealth, looks, brains, or fame, increasing your satisfaction means focusing more on what really interests you and less on what doesn't. In asserting its groundbreaking thesis - the wise investment of your attention is the single most important thing you can do to improve your well-being - Rapt yields fresh insights into the nature of reality and what it means to be fully alive.
©2009 Winifred Gallagher (P)2009 Brilliance Audio, Inc.
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 18,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 18,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Es gibt noch keine Rezensionen