Inhaltsangabe

Depending on how one defines religion, there are at least thousands of religions in the world. Given such religious diversity, how can any one religion claim to know the truth? Nothing proposed so far has helped us settle which of these religions, if any, are true - until now.
Author John W. Loftus, a former minister turned atheist, argues we would all be better off if we viewed any religion - including our own - from the informed skepticism of an outsider, a nonbeliever. For this reason he has devised "the outsider test for faith". He describes it as a variation on the Golden Rule: "Do unto your own faith what you do to other faiths." Essentially, this means applying the same skepticism to our own beliefs as we do to the beliefs of other faiths. Loftus notes that research from psychology, anthropology, sociology, and neuroscience goes a long way toward explaining why the human race has produced so many belief systems, why religion is culturally dependent, and how religion evolved in the first place. It's important that people understand these findings to escape the dangerous delusion that any one religion represents the only truth.
At a time when the vast diversity of human belief systems is accessible to all, the outsider test for faith offers a rational means for fostering mutual understanding.
©2013 John W. Loftus (P)2013 Pitchstone Publishing
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 21,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 21,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Es gibt noch keine Rezensionen