Inhaltsangabe

The epic story of the invention of a global network of weights, scales, and instruments for measurement.
Millions of transactions each day depend on a reliable network of weights and measures. This network has been called a greater invention than the steam engine, comparable only to the development of the printing press.
Robert P. Crease traces the evolution of this international system from the use of flutes to measure distance in the dynasties of ancient China and figurines to weigh gold in West Africa to the creation of the French metric and British imperial systems. The former prevailed, with the United States one of three holdout nations. Into this captivating history Crease weaves stories of colorful individuals, including Thomas Jefferson, an advocate of the metric system, and American philosopher Charles S. Peirce, the first to tie the meter to the wavelength of light. Tracing the dynamic struggle for ultimate precision, World in the Balance demonstrates that measurement is both stranger and more integral to our lives than we ever suspected.
PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying reference material will be available in your My Library section along with the audio.
©2011 Robert P. Crease (P)2013 Audible, Inc.
Mehr anzeigen Weniger anzeigen

Regulärer Preis: 21,95 €

Details zum Angebot: Details zum Angebot:
  • 1 Hörbuch pro Monat
  • 30 Tage kostenlos testen
  • Dann 9,95 € pro Monat
  • Jederzeit kündbar
  • Unbegrenzt Audible Original Podcasts hören
Bitte wählen Sie ein Zahlungsmittel aus oder fügen Sie ein Neues hinzu

Für 1 Guthaben kaufen

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Für 21,95 € kaufen

Kauf durchführen mit: Zahlungsmittel endet auf
Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.

Bei Abschluss Ihrer Bestellung erklären Sie sich mit unseren AGB einverstanden. Bitte lesen Sie auch unsere Datenschutzerklärung und unsere Erklärungen zu Cookies und zu Internetwerbung.
Es gibt noch keine Rezensionen